Struktura teatru a struktura spektaklu

red. Anna Galas-Kosil, Piotr Olkusz

Wydawnictwo: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego

ISBN/ISSN: 978-83-63276-70-6x
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 2016
Seria wydawnicza: Seria instytucjonalna
Format: 158 x 258
Liczba stron: 116

Bezpłatna wersja elektroniczna.
Plik ZIP zawiera książkę w formatach *.mobi, *.epub i *.pdf

Struktura teatru a struktura spektaklu. Wpływ systemu organizacji instytucji na estetykę przedstawienia w wybranych krajach europejskich. Książka ta jest głównie wstępem do refleksji, która – jak nam się wydaje – będzie w najbliższych latach szczególnie ważna.

Kup drukowaną wersję książki

Czytaj więcej

0,00 zł

więcej mniej

Książka ta jest głównie wstępem do refleksji, która – jak nam się wydaje – będzie w najbliższych latach szczególnie ważna: jak reformować teatralne instytucje nie wymuszając na artystach rezygnacji z wyborów, które są podstawą teatralnego dziedzictwa? I jak reformować te instytucje, aby tworzone w nich prace pchały sztukę teatru wciąż na nowe tory? – ze Wstępu do publikacji.

Spis treści

  • Wstęp
  • Anna Galas-Kosil, Piotr Olkusz Struktury (i) estetyki. Wprowadzenie
  • Paweł Płoski Albo próby, albo obsada
  • Bérénice Hamidi-Kim Kiedy estetyka i wartości polityczne są tworzone przez instytucje – na przykładzie francuskiego teatru publicznego
  • Ioana Tamas Uwalnianie nowej estetyki. Polityka kulturalna w teatrze rumuńskim po roku 1990
  • Hanna Helavuori Menadżeryzm i program oszczędnościowy – naciski i rozwiązania kreatywne w fińskim teatrze
  • David Brownlee Teatr brytyjski – ucieczka czy adaptacja do nowej ery ekonomicznej
  • Joris Janssens Włóż wtyczkę i graj 
  • Kurt Melens Przygotowanie na „czarne łabędzie” w przedsiębiorstwie sektora kultury. Przypadek teatru NTGent,
  • Marta Zięba Niemieckie teatry publiczne: struktura oraz opis wyników badań na podstawie danych zebranych w latach 1965-2005
  • Małgorzata Ćwikła „Błyski teatru” a odpowiedzialne zarządzanie
  • Joanna Szymajda Sposoby organizacji produkcji w tańcu współczesnym a estetyka „pustej sceny”
  • Noty o autorach

Produkty powiązane

Klienci kupili również

  • 30,00 zł
    Sale!
    Jerzy Grzegorzewski

    Drugi tom edycji krytycznej scenariuszy Jerzego Grzegorzewskiego. Obejmuje cztery albumy, zawierające pięć tekstów z lat 1994‒2005: Sonatę epileptyczną i Jagogogo kocha Desdemonę ‒ Cztery komedie równoległe (1994), La Bohème (1995), Halkę Spinozę albo Operę utraconą (1998) oraz Onego. Drugi Powrót Odysa (2005) i zapis ich scenicznych realizacji...

    30,00 zł
  • 25,00 zł

    Ich droga do teatru nie była prosta, niemal nikt z nich nie ukończył studiów reżyserskich, pierwsze kroki w zawodzie stawiali z dala od instytucjonalnego mainstreamu, a często – z dala od Polski. Kontekstów dla ich działań trzeba szukać z dala od lokalnego układu, bliżej dokonań najważniejszych twórców europejskiego teatru eksperymentalnego i tańca.

    25,00 zł
  • 25,00 zł
    Tomasz Plata

    Polski romantyzm żyje czy umarł? Jeszcze trwa czy już przeszedł do historii? Tomasz Plata  tropi romantyczne ślady w rodzimej kulturze po ustrojowej transformacji. I znajduje je właściwie wszędzie... Uwaga: książka dostępna również w formie bezpłatnego e-booka

    25,00 zł
  • 25,00 zł

    Ta książka jest zaproszeniem do czynnego myślenia – o tekstach Wyspiańskiego i poprzez nie. Gromadzi teksty, które powstały w trakcie projektu artystyczno-badawczego. Jego celem było stworzenie scenicznego laboratorium, w którym w intensywnym dialogu i w warunkach eksperymentu zaproszeni badacze i artyści mogli dążyć do odkrycia nowych sposobów...

    25,00 zł