Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Instytucje publiczne i niezależne kolektywy twórcze to dzisiaj w Polsce już raczej nie jest: albo - albo. Wyobrażenie "absolutnie wolnego" kolektywu przeciwstawionego "tradycyjnie hierarchicznej strukturze" instytucji nie tylko nie odpowiada rzeczywistości, ale też tworzy fałszywą alternatywę. Ale w ostatnich latach w dyskusjach wokół sposobów organizacji polskiego życia teatralnego tak właśnie, prosto i surowo, rysowano opozycję: po jednej stronie instytucja - uprzywilejowana, dysponująca stałą dotacją i odpowiednią infrastrukturą, zapewniająca pracownikom bezpieczeństwo finansowe i socjalne, zaś po drugiej stronie - niezależny kolektyw: wiecznie biedny, nieustannie zabiegający o kolejny (i zawsze zbyt mały) grant na działalność. Kiedy jednak sprawdzimy inne wartości, sytuacja się odwróci: w kolektywach panują równość, wolność i różnorodność, w instytucjach wciąż dominują hierarchiczność, ścisła specjalizacja, konieczność pogodzenia się z wieloma przymusami, dotkliwy brak demokracji, marnotrawstwo ludzkiej energii i niesprawiedliwy podział środków. Kot jest zmęczony i zniechęcony pracą w instytucji, marzy o kolektywie, kto ma dość klepania wspólnej biedy, marzy o zakotwiczeniu w instytucji. Ani jeden, ani drugi nie ma właściwie na zewnątrz partnera, który pomógłby rozwiązać strukturalne problemy.
Ze Wstępu
Spis treści
Słowo wstępne
PANEL 1 – Jak to robią Flamandowie?
Zofia Dworakowska, „Mamy dzienną pracę i nocną pracę”
Magdalena Zamorska, Dynamika współpracy. Kolektywy, centra i platformy w obrębie polskiej niezależnej sceny tańca
Monika Kwaśniewska, Możliwości i ograniczenia pracy kolektywnej w polskim teatrze (instytucjonalnym). Perspektywa aktorów
PANEL 2 – Jak to robią Polacy?
Piotr Morawski, Teatr Ziemi Mazowieckiej: stan wyjątkowy teatru
Agata Siwiak, Kolektyw inkluzywny w Szamocinie: pola doświadczania i działania oraz kilka postulatów
Jakub Skrzywanek, (Nie)możliwość pracy kolektywnej na uczelni artystycznej
T5. Tekst kolektywny
Michał Krawczak, Ludzkie - nieludzkie: kolektyw jako metoda badawcza i praktyka artystyczna
PANEL 3 – Kolektywy twórcze.
Wersja cyfrowa kolejnego tomu z serii Teatr Publiczny. Przedstawienia. „Dwudziestolecie nie jest prezentacją wybranych aspektów międzywojennego teatru, lecz próbą zobaczenia tej epoki poprzez teatr...” KUP WERSJĘ DRUKOWANĄ
Antologia kobiecej myśli teatralnej, która pozwala na usłyszenie kobiecego głosu nie tyle w pracy i dziele, ile w refleksji nad nimi, w autokomentarzach i wspomnieniach, w zapisie doświadczenia, w perspektywie metateatralnej, historycznej, instytucjonalnej i, nade wszystko, osobistej. Trzecia z książek powstałych w ramach projektu HyPaTia – kobieca...
Bezpłatna wersja elektroniczna. Plik ZIP zawiera książkę w formatach *.mobi, *.epub i *.pdf Struktura teatru a struktura spektaklu. Wpływ systemu organizacji instytucji na estetykę przedstawienia w wybranych krajach europejskich. Książka ta jest głównie wstępem do refleksji, która – jak nam się wydaje – będzie w najbliższych latach szczególnie ważna. Kup...