Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Prof.dr hab. Henryk Jurkowski - zgodnie z dawnym,z dobrym akademickim zwyczajem - przygotował i złożył do druku swoje wykłady i prace seminaryjne, odbywane ze studentami Wydziału Lalkarskiego Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza. Głównym tematem tych zajęć były teorie gry aktorskiej poczynając od Denisa Diderota na Jerzym Grotowskim i Tadeuszu Kantorze kończąc. W tym sensie opracowanie jest ważnym dopełnieniem kanonicznej książki Odette Aslan "Aktor XX wieku", wydanej w Polsce w roku 1978. Prof. Jurkowski dokonał rzeczy niezwykle trudnej: w syntetycznym ujęciu, nie gubiąc istoty filozoficznej i estetycznej danego systemu, opisał w sposób klarowny i zarazem interesujący poglądy na sztukę aktorską, jej pierwotną genezę oraz modele zachowań aktora w teatrze dawnym i współczesnym. prof. dr hab. Anna Kuligowska Książka prof. Henryka Jurkowskiego jest znakomitą publikacją akademicką: zachęca do dyskusji, otwiera rozmaite możliwości interpretacyjne, pokazuje bogactwo materiału chyba nie tak często uświadamiane przez praktyków teatralnych, stawia odważne pytania dotyczącej gry aktorskiej,w efekcie także możliwości jej nauczania. Wieloletnie badania Henryka Jurkowskiego zjawisk dotyczących teatru lalek, teatru plastycznego, szeroko rozumianego teatru nieosobowego, jego profesorska praktyka akademicka na wielu wydziałach teatralnych uniwersytetów i uczelni teatralnych wszystkich kontynentów, jego zainteresowania szkołami i metodami badawczymi - otwierają przestrzenie skojarzeń i refleksji daleko wykraczających poza standardowe dywagacje teatrologiczne. dr Marek Waszkiel
Monograficzny album fotografii teatralnej Magdy Hueckel. Najważniejsze spektakle polskiego teatru ostatnich lat w autorskiej narracji fotografki i kuratora. Album mówi tyleż o języku współczesnego teatru, co o współczesnej kulturze.
Album poświęcony pracy artystycznej jednego z najwybitniejszych polskich scenografów – Jerzego Juka Kowarskiego – jest niekonwencjonalną opowieścią o czterdziestu latach twórczości, która zaowocowała ponad osiemdziesięcioma inscenizacjami, przygotowanymi we współpracy z najwybitniejszymi reżyserami – głównie Jerzym Jarockim
Drugi tom edycji krytycznej scenariuszy Jerzego Grzegorzewskiego. Obejmuje cztery albumy, zawierające pięć tekstów z lat 1994‒2005: Sonatę epileptyczną i Jagogogo kocha Desdemonę ‒ Cztery komedie równoległe (1994), La Bohème (1995), Halkę Spinozę albo Operę utraconą (1998) oraz Onego. Drugi Powrót Odysa (2005) i zapis ich scenicznych realizacji...