Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Jako scenarzysta i reżyser, przede wszystkim praktyk z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w pisaniu i adaptowaniu tekstów, przystępując do lektury książki Marty Miłoszewskiej, nie sądziłem, że mogę doznać rodzaju olśnienia i dowiedzieć się czegoś nowego w dziedzinie, którą zajmuję się od dawna. Tymczasem podczas lektury książki kilkakrotnie sięgałem po pióro i wynotowywałem z tekstu obszerne fragmenty […]. Jest to właściwie jedyna znana mi, tak obszerna pozycja poświęcona w całości praktycznej stronie adaptacji prozy. […] To przede wszystkim nowoczesny podręcznik dramaturgiczny. Swoisty niezbędnik w warsztacie pracy dramaturga i reżysera, nie tylko teatralnego.
dr hab. Maciej Pieprzyca, reżyser
[Książka] jest wyczerpującym, napisanym niezwykle przejrzyście poradnikiem, precyzującym i podsuwającym czytelnikowi sposoby, dzięki którym adaptacja teatralna może być lepsza.
prof. dr hab. Maciej Wojtyszko, reżyser
Marta Miłoszewska – reżyserka. Absolwentka Wydziału Reżyserii Akademii Teatralnej w Warszawie oraz Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Debiutowała (jako Marta Ogrodzińska) w TR Warszawa w 2004 roku przedstawieniem Patty Diphusa wg Pedra Almodóvara. Współpracowała z wieloma teatrami, w których wyreżyserowała m.in. spektakle: Dżuma wg Camusa, Utracona cześć Katarzyny Blum wg Bölla, Liminalna. Jestem snem, którego nie wolno mi śnić, Dulscy z o.o. wg Zapolskiej, Marilyn i Papież wg Kühl- Martini, Kajko i Kokosz wg Christy. Jest reżyserką filmów krótkometrażowych i słuchowisk, pracowała jako drugi reżyser telewizyjny, współpracowała z Polskim Radiem. Współtworzy Grupę Artystyczną Teraz Poliż, jedyny profesjonalny teatr kobiecy w Polsce. Pracuje w warszawskiej Akademii Teatralnej, gdzie prowadzi seminarium reżyserskie oraz zajęcia poświęcone heurystyce i adaptacji. Specjalizuje się w teatralnych adaptacjach literatury współczesnej, od komiksu, przez reportaż, po beletrystykę.
akademia.at.edu.pl