Pokłosie ogólnopolskiej konferencji naukowej, która odbyła się 14 listopada 2019 w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza z okazji 90 rocznicy urodzin Konrada Swinarskiego (1929–1975).
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Zuzanna Olbinska – Wstęp
I
Łucja Demby – Konrad Swinarski: teatr jako sposób przekazywania myśli … 13
Dorota Kozińska – Nieukończony proces powstawania … 23
Magdalena Rewerenda – sezon: swinarski. Problematyczny mit Konrada … 35
II
Beata Guczalska – Konrad Swinarski: świat jako wróg. Domysły … 49
Paweł Zarychta – „…butów potrzebuję bowiem najpilniej”. Niemieckojęzyczne listy Konrada Swinarskiego do rodziny Seyffertów … 77
Joanna Walaszek – Konrad Swinarski w Teatrze Dramatycznym m. st. Warszawy (1958–1962) … 91
III
Maria Napiontkowa – „Wspólni aktorzy” Konrada Swinarskiego i Jerzego Jarockiego … 129
Jan Karow – „Rola skończona”. Pierwsze i ostatnie „Wyzwolenie”Jerzego Treli … 149
IV
Elżbieta Baniewicz – Swinarski, czyli konformizm? … 167
Rafał Augustyn – Wokół „Pluskwy” … 185
V
Zuzanna Olbińska – Od izraelskich notatek do krakowskich nagrań. Wizja Ducha ojca w niezrealizowanym „Hamlecie” Konrada Swinarskiego … 197
Rozdział I. Notatki izraelskie … 208
Rozdział II. Krakowskie nagrania … 220
Aneks … 251
Indeks … 274
Zbiór pism teatralnych Łesia Kurbasa — wybitnego ukraińskiego reformatora i twórcy teatru, aktora i reżysera, założyciela trzech teatrów: Młodego Teatru, Kyjdramte i Berezilu.
To napisany z pasją i czułością, rozpięty między ironią a pogłębioną psychologiczną analizą inteligentny dramat o słabości, wynikającej nie z ułomności czy lichoty charakteru, ale z poddania się przygniatającej nijakością codzienności.
Andrzej Turowski dokonuje w Radykalnym oku istotnej zmiany w swoich badaniach nad awangardą.