Ten produkt nie występuje już w magazynie
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Utwór nie jest jednak kronikarską opowieścią, „opartą na faktach”. „Dziki Wschód” to literacka fantazja. Ponieważ – jak mówi jej autor – sztuka to sztuka. Chciałem tym tekstem spróbować przywrócić zacieraną przez lata pamięć. Ale też zadać pytania. Nie o tamte czasy i nie o tamtych ludzi. O człowieka. Kto jest dobry, kto jest zły? Kto jest ofiarą, a kto prześladowcą? Kto broni się, a kto atakuje?
2022 rok obfituje w ważne jubileusze: stulecie Biblioteki Śląskiej oraz kilka rocznic w Teatrze Śląskim im. Stanisława Wyspiańskiego (115 lat teatru, 100 lat sceny polskiej, 25 lat Rady Mecenasów Teatru Śląskiego, 5 lat Fundacji Teatru Śląskiego „Wyspiański” oraz 5 lat Międzynarodowego Festiwalu Open the Door).
Tekst powstał na zamówienie Teatru Miejskiego w Gliwicach, a wyprodukowany na jego podstawie spektakl zaledwie kilka miesięcy od premiery stał się tak zwanym „the best of...” w rankingach najważniejszych polskich krytyków teatralnych, oraz oddanych fanów, którzy oglądali go po kilka razy.
Autor w swojej książce przygląda się przemianom współczesnej krytyki teatralnej, pokazując jak zmieniały się jej formy, prezentując różne platformy wypowiedzi oraz sylwetki krytyczek i krytyków.
Ta książka mogłaby nosić tytuł Człowiek teatru. Tak samo jak napisana przez Zygmunta Hübnera biografia Wojciecha Bogusławskiego i jak nagroda imienia Hübnera, wręczana dziś artystom, którzy mogą być uważani za spadkobierców jego myślenia o teatrze.