Strona główna
Ten produkt nie występuje już w magazynie
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Utwór nie jest jednak kronikarską opowieścią, „opartą na faktach”. „Dziki Wschód” to literacka fantazja. Ponieważ – jak mówi jej autor – sztuka to sztuka. Chciałem tym tekstem spróbować przywrócić zacieraną przez lata pamięć. Ale też zadać pytania. Nie o tamte czasy i nie o tamtych ludzi. O człowieka. Kto jest dobry, kto jest zły? Kto jest ofiarą, a kto prześladowcą? Kto broni się, a kto atakuje?
Tekst powstał na zamówienie Teatru Miejskiego w Gliwicach, a wyprodukowany na jego podstawie spektakl zaledwie kilka miesięcy od premiery stał się tak zwanym „the best of...” w rankingach najważniejszych polskich krytyków teatralnych, oraz oddanych fanów, którzy oglądali go po kilka razy.
Ta książka mogłaby nosić tytuł Człowiek teatru. Tak samo jak napisana przez Zygmunta Hübnera biografia Wojciecha Bogusławskiego i jak nagroda imienia Hübnera, wręczana dziś artystom, którzy mogą być uważani za spadkobierców jego myślenia o teatrze.
Autor w swojej książce przygląda się przemianom współczesnej krytyki teatralnej, pokazując jak zmieniały się jej formy, prezentując różne platformy wypowiedzi oraz sylwetki krytyczek i krytyków.
2022 rok obfituje w ważne jubileusze: stulecie Biblioteki Śląskiej oraz kilka rocznic w Teatrze Śląskim im. Stanisława Wyspiańskiego (115 lat teatru, 100 lat sceny polskiej, 25 lat Rady Mecenasów Teatru Śląskiego, 5 lat Fundacji Teatru Śląskiego „Wyspiański” oraz 5 lat Międzynarodowego Festiwalu Open the Door).