Autor w swojej książce przygląda się przemianom współczesnej krytyki teatralnej, pokazując jak zmieniały się jej formy, prezentując różne platformy wypowiedzi oraz sylwetki krytyczek i krytyków.
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Krytyka teatralna nieustannie próbuje uzasadniać sens swojego działania, stara się mieć wpływ na kształt teatru i opinie publiczności, buduje hierarchie i kreuje skandale, aktywnie towarzyszy przemianom estetycznym i instytucjonalnym. Książka Godlewskiego jest autorską próbą analizy strategii współczesnej polskiej krytyki teatralnej – z jednej strony uwikłanej w grę rozmaitych interesów, z drugiej walczącej o własną autonomię.
Antologia zawiera 41 krytycznych tekstów o teatrze napisanych w latach 1991–2021, prezentujących różnorodne style i formy pisania o teatrze – znajdą się tutaj recenzje, komentarze, polemiki, analizy i manifesty, w dodatku napisane przez autorki i autorów o wyrazistych stylach pisarskich i różnych światopoglądach.
Tekst powstał na zamówienie Teatru Miejskiego w Gliwicach, a wyprodukowany na jego podstawie spektakl zaledwie kilka miesięcy od premiery stał się tak zwanym „the best of...” w rankingach najważniejszych polskich krytyków teatralnych, oraz oddanych fanów, którzy oglądali go po kilka razy.
Ta książka mogłaby nosić tytuł Człowiek teatru. Tak samo jak napisana przez Zygmunta Hübnera biografia Wojciecha Bogusławskiego i jak nagroda imienia Hübnera, wręczana dziś artystom, którzy mogą być uważani za spadkobierców jego myślenia o teatrze.