Z łoskotem i zgrzytem mechanicznych kół wtargnęliśmy na słupską scenę. Stacja dziesiąta mignęła na horyzoncie, a my jedziemy z rozpędem dalej. Ten numer, jak się przekonacie, również jest pod znakiem lokomotywy. Zdecydowanie mamy pociąg do Witkacego i nie jest to ociężały osobowy czy zwykły pośpieszny, ale ekspres z przedziałami dla nienasyconych z bocznym napisem 2/2021 (11).
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Prosimy wsiadać, drzwi zamykać i czytać! Mamy pociąg do wielu rzeczy, dlatego jednocześnie z numerami pisma powstaje m.in. polska edycja książki Witkacy. Umysł drapieżny, trwają też przygotowania do konferencji „Kobiety z Witkacym w tle”.
Liczba wydarzeń, w których, mniej lub bardziej zespołowo, uczestniczy Instytut Witkacego, jest duża, co zapowiada, że kolejny numer pisma będzie swoistą jednością w wielości o odpowiednim ciężarze gatunkowym, który na pewno zagęści i wściekle zintensyfikuje czytelnicze apetyty.
Naczelna maszynistka
Małgorzata Vražić
Punktem wyjścia koncepcji książki Teatr brzydkich uczuć była teoria Sianne Ngai inspirująca do nowych sposobów myślenia o teatrze, przedstawieniach kulturowych i rzeczywistości społecznej. Tom rozpoczyna więc tłumaczenie wstępu do monografii Ngai, w którym autorka przedstawia założenia metodologiczne i charakterystykę brzydkich uczuć – negatywnych emocji...
Reprezentacje Zagłady w kulturze polskiej (1939-2019) śledzą artystyczne ekspresje Holokaustu w teatrze, filmie, muzeach, sztukach wizualnych oraz zjawiska z kręgu kultury popularnej. Stanowią kontynuację badań, które podjęliśmy kilkanaście lat temu w Literaturze polskiej wobec Zagłady (1939-1968).
Reprezentacje Zagłady w kulturze polskiej (1939-2019) śledzą artystyczne ekspresje Holokaustu w teatrze, filmie, muzeach, sztukach wizualnych oraz zjawiska z kręgu kultury popularnej.