Reprint wydanej w roku 1931 roku i przez kilkadziesiąt lat niewznawianej sztuki Leona Schillera, złożonej z najpiękniejszych polskich kolęd i pastorałek.
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Tekst ten nawiązuje do średniowiecznej tradycji misteryjnej, a także do zapominanych już form ludowego teatru jasełkowo-szopkowego. Jest często określany mianem „cudu polskiego teatru”.
„Schillerowska Pastorałka – pisze w posłowiu Jerzy Timoszewicz – jak dawniej wędruje po scenach dramatycznych i lalkowych. Pełni swoją funkcję okolicznościowego przedstawienia bożonarodzeniowego (...). Zdarza się, że gubi wśród różnych konstrukcji i dekonstrukcji reżysersko-scenograficznych swój wdzięk i liryzm oraz – co niebagatelne – wyraz religijny. (...) Trwa jednak przecież na polskich scenach i zapewne nieprędko je porzuci. Nie darmo Czesław Miłosz nazwał Pastorałkę dziełem „równie sięgającym w rdzeń polszczyzny jak Pan Tadeusz”.
Książka została wzbogacona o spis, obejmujący realizacje Pastorałki Leona Schillera w polskich teatrach zawodowych – dramatycznych, lalkowych, muzycznych, w teatrze radiowym i telewizyjnym – w latach 1922-2003.
Zobacz w Encyklopedii teatru polskiego
Wydawnictwo prezentuje historię polskiej architektury teatralnej na przestrzeni wieków. Czworo autorów, wybitnych specjalistów w tej dziedzinie, uwzględnia także w swoich tekstach związane z architekturą zagadnienia społeczne, historyczne, polityczne, kulturowe i geograficzne oraz wpływy zewnętrzne.
"Teatr z Lassem i Mają" to kolejna fantastyczna propozycja dla młodych fanów przygód wyjątkowej pary detektywów. Przekonajcie się koniecznie, jakie zagadki tym razem przyjdzie rozwiązać głównym bohaterom książki.
Zbiór praktycznych spostrzeżeń dla wszystkich, którzy stają przed trudnym zadaniem zapewnienia funduszy i wsparcia dla niezależnych działań artystycznych.
Partner: Uniwersytet Łódzki W tomie znajdziemy odpowiedź na zasadnicze trzy pytania: jak w poszczególnych krajach funkcjonują teatry, w jakich formach organizacyjnych i instytucjonalnych prowadzą swą działalność, jak są finansowane i nadzorowane, wreszcie jaki posiadają status społeczny.