Seria Interpretacje Dramatu (dotychczas Dramat Współczesny. Interpretacje) jest wydawana przez Księgarnię Akademicką we współpracy z Katedrą Dramatu Uniwersytetu Jagiellońskiego. W serii prezentowane są wieloaspektowe analizy dramatu współczesnego, polskiego i obcego oraz monografie o charakterze przekrojowym i komparatystycznym, a obok nich prace przedstawiające dorobek narodowych dramaturgii czy dokonania wybranych dramatopisarzy.
Praca zbiorowa prezentująca najnowsze nurty dramatu współczesnego w perspektywie kulturoznawczej. Zebrane eseje ukazują rozmaite sposoby, w jakie pisane dziś teksty dla teatru funkcjonują jako istotne ogniwo w procesach komunikacji zbiorowej oraz biorą udział w kształtowaniu się wspólnot kulturowych i narodowościowych.
Wstęp;
Mateusz Borowski, Małgorzata Sugiera, Co się łączy z czym? System jako bohater;
Karol Franczak, Dynamika pamięci zbiorowej we współczesnym dramacie austriackim;
Artur Pełka, Subwersja ciała sportowego jako metafory męskości w tekstach teatralnych Elfriede Jelinek;
Joanna Firaza, Prawda kłamstwa:
Die Heldin von Postdam Theresii Walser;
Tony Gardner, Claire Hodgson, Brytyjskość na scenie;
Małgorzata Żebrowska, Uniwersalizm kulturowy Briana Friela.
Obywatelstwo honorowe, Przekłady, Tańce w Ballyberg, Molly Sweeney jako przykłady dramatów przekraczających granice kultury;
Agata Barelkowska, Samotny Zachód /Celtycki Tygrys. O kulturowych kontekstach współczesnego dramatu irlandzkiego;
Natalia Rusiacka, Polsko-białoruski dialog we współczesnym dramacie białoruskim (na przykładzie twórczości Sergieja Kowalowa);
Kristof Jacek Kozak,
Tragoedia pauperum, czyli wyzwolenie dramatu synkretycznego;
Leszek Karczewski, Komiczna niestosowność współczesnych tragedii;
Małgorzata Jarmułowicz, Młodość w glorii zła. Dramaturgiczna refleksja nad kulturą przemocy (Enquist, Koltes, Mayenburg),
Anna Maria Podrażka, Wideoteatr
Poza Jolanty Lothe i Piota Lachmanna. Inspiracje elektronicznych "misteriów";
Piotr Olkusz, W stronę dramatu intuitywnego?; Indeks osób
Źródło: Księgarnia Akademicka