Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Publikacja składa się z sześciu głównych rozdziałów: Technika i styl kreacji, Metodyczne ćwiczenia jako trening, Proces tworzenia „Księcia Niezłomnego”, Struktura partytury, Rekonstrukcja scenariusza i opis spektaklu oraz Aspekty dzieła. Najważniejsza część – Rekonstrukcja scenariusza i opis spektaklu zawiera szkice autora, wykonane podczas prób do spektaklu, w których miał okazję uczestniczyć w latach 1966 i 1967 jako stażysta Teatru Laboratorium. Autor na życzenie Jerzego Grotowskiego odtworzył pięćdziesiąt sekwencji spektaklu, szczegółowo opisując partyturę działań aktorskich. Opisowi towarzyszą schematy przedstawiające m.in. kontakty, akcje i reakcje aktorów, cechy oraz ich sposoby zachowania podczas przedstawienia, a także wnikliwa analiza dzieła Grotowskiego, które po występach w paryskim Odeonie przyniosło mu światowy rozgłos. Wydanie przygotowane na podstawie wersji francuskiej: Serge Ouaknine: «Le Prince Constant» (Théâtre Laboratoire. Wrocław, Jerzy Grotowski). Etude et reconstitution du déroulement du spectacle, [w:] Voies de la création théatrale, I, réunies et présentées par Jean Jacquot, Éditions du Centre National de la Recherche Scientifique, Paris 1970. Polska wersja uzupełniona została o dwa nowe szkice Serge’a Ouaknine’a: wstęp, „Książę Niezłomny” czterdzieści lat później oraz Powrót do próby „Księcia Niezłomnego”, zapis wspomnień z próby z 3 maja 1966 roku, a także wykonane wówczas (publikowane po raz pierwszy) szkice. Serge Ouaknine – reżyser teatralny, artysta plastyk, autor i wykładowca uniwersytecki, uczestnik licznych projektów z pogranicza różnych dyscyplin sztuki. Studiował w paryskiej École Nationale Supérieure des Arts Décoratifs oraz na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. W 1966 roku został stażystą w Teatrze Laboratorium we Wrocławiu. Obrana droga artystyczno-intelektualna pozwoliła mu na łączenie działań z dziedziny reżyserii, malarstwa, badań międzykulturowych oraz poszukiwań z pogranicza sztuk plastycznych i teatru. Wyreżyserował czterdzieści spektakli teatralnych oraz operę. Jest autorem licznych scenariuszy teatralnych i filmowych, zbioru wierszy, zbioru opowiadań oraz około dwustu pięćdziesięciu publikacji. Prowadził warsztaty artystyczne i teatralne w Argentynie, Brazylii, Francji, Izraelu, Kanadzie, Kolumbii, Maroku, Meksyku, USA i Włoszech. Jest ekspertem w dziedzinie wielojęzycznych wydarzeń teatralnych opartych na koncepcji „teatru nomadycznego”. W 2009 roku został uhonorowany odznaczeniem „Zasłużony dla Kultury Polskiej” za osiągnięcia artystyczne i akademickie, które przyczyniły się do poszerzenia wiedzy o polskiej kulturze i procesie twórczym Jerzego Grotowskiego.
Źródło: www.pora.plPartner: Uniwersytet Łódzki W tomie znajdziemy odpowiedź na zasadnicze trzy pytania: jak w poszczególnych krajach funkcjonują teatry, w jakich formach organizacyjnych i instytucjonalnych prowadzą swą działalność, jak są finansowane i nadzorowane, wreszcie jaki posiadają status społeczny.