Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Podróż po Europie, w którą wyruszył Władysław Waza, ukształtowała smak artystyczny przyszłego króla i pomogła mu nawiązać inspirujące kontakty, które zaowocowały wyjątkowym zjawiskiem kulturowym. Zainaugurowany w 1627/1628 r. , a funkcjonujący nieprzerwanie w latach 1635–1648 w południowym skrzydle Zamku Królewskiego w Warszawie teatr był nie tylko pierwszą stałą instytucją tego typu w Polsce, ale także jednym z pierwszych stałych teatrów operowych poza Italią. Oprócz dramatów muzycznych, baletów dworskich i spektakli komedii dell’arte można było tu podziwiać liczne występy angielskich aktorów.
Polscy i zachodnioeuropejscy badacze reprezentujący rozmaite dziedziny i wrażliwości przedstawiają wieloraki obraz królewskiego patronatu w kontekście dokonującej się wówczas europejskiej wymiany kulturowej, w której to warszawsko-wileński dwór odgrywał pierwszoplanową rolę.
Andrzej Turowski dokonuje w Radykalnym oku istotnej zmiany w swoich badaniach nad awangardą.
Zbiór pism teatralnych Łesia Kurbasa — wybitnego ukraińskiego reformatora i twórcy teatru, aktora i reżysera, założyciela trzech teatrów: Młodego Teatru, Kyjdramte i Berezilu.
DANIA NA FALI Autorzy dwutomowej antologii "Duńskie sztuki współczesne" w przekładach Pawła Partyki i Bogusławy Sochańskiej diagnozują „kosmiczny lęk” współczesnego świata i badają, czy wystarczy do tego terapia w „szkołach fobii”. Wiele z opublikowanych w zbiorze sztuk zostało nagrodzonych najważniejszą duńską nagrodą teatralną Reumert Prisen i jest...