Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
„Urszula Bielska była kierownikiem administracyjnym Teatru 13 Rzędów w Opolu, a także żoną aktora tego teatru, Andrzeja. W jej mieszkaniu spotykało się całe środowisko opolskiej „cyganerii”. Zdecydowaliśmy się na wydanie jej wspomnień, ponieważ pokazują narrację, na którą jeszcze parę lat temu nie było miejsca – bardzo osobistą, krytyczną i bez filtrów. Autorka snuje opowieść o tym, co w jej ocenie było dobre, a co złe – nie próbuje usprawiedliwiać ani siebie, ani bohaterów swojej młodości” – mówi Katarzyna Woźniak z Żywosłowia
Zderzenie historycznych uwarunkowań i właściwej Bielskiej niepodległej energii owocuje biografią, która w sposób niezwykły oświetla złożone procesy zachodzące w Polsce w drugiej połowie XX wieku. Z tej złożoności w jakiejś mierze wyłania się też teatr Jerzego Grotowskiego. Widziany z okien mieszkania i z wnętrza gabinetu Urszuli Bielskiej wygląda on inaczej niż w heroicznych opowieściach o prorokach nowego teatru. Kobiecy głos Bielskiej nie ulega męskim legendom Mistrzów, nicuje je, niekiedy demaskuje. Nie podważa wielkości osiągnięć Grotowskiego – ale przywraca jego teatrowi wymiary i konteksty, które sami jego twórcy usiłowali zatrzeć.
teatropole.pl
Drugi tom edycji krytycznej scenariuszy Jerzego Grzegorzewskiego. Obejmuje cztery albumy, zawierające pięć tekstów z lat 1994‒2005: Sonatę epileptyczną i Jagogogo kocha Desdemonę ‒ Cztery komedie równoległe (1994), La Bohème (1995), Halkę Spinozę albo Operę utraconą (1998) oraz Onego. Drugi Powrót Odysa (2005) i zapis ich scenicznych realizacji...
Tom pierwszy edycji krytycznej scenariuszy autorskich Jerzego Grzegorzewskiego. Zawiera pięć albumów, obejmujących: Warjacje (1978), Powolne ciemnienie malowideł (1985), Tak zwaną ludzkość w obłędzie (1987), Usta milczą, dusza śpiewa (1988), Miasto liczy psie nosy (1991) i zapis ich teatralnych realizacji...