Teatr 2011/03

Wydawnictwo: Instytut Książki

ISBN/ISSN: 0040-0769 (3/2011)
Rok wydania: 2011
Liczba stron: 88

10,00 zł

więcej mniej

Najnowszy numer TEATR jak co miesiąc przynosi recenzje premier z całej Polski, Felietony Michała Walczaka i Rafała Węgrzyniaka oraz Dziennik rowerowy Piotra Cieplaka oraz: REKONSTRUKCJE Rekonstrukcje historyczne stały się stałym elementem pejzażu kulturalnego w Polsce. Skala tych widowisk teatralnych rośnie – jest ich coraz więcej, są coraz większe, przybywa grup rekonstrukcji historycznej. Rośnie też rzesza widzów i wielbicieli. W marcowym TEATRZE Jarosław Komorowski opisuje najważniejsze imprezy tego typu, Paweł Płoski charakteryzuje rekonstrukcje, a Kalina Zalewska recenzuje najnowszą produkcję Laboratorium Dramatu – Rekonstruktora Michała Walczaka. TANIEC – IMPROWIZACJE Kolejnym dużym tematem marcowego numeru TEATRU jest improwizacja kontaktowa w tańcu. Jadwiga Majewska charakteryzuje zjawisko w tekście Improwizacja. O sztuce wolnego człowieka. Artykułowi towarzyszy rozmowa redakcyjna z twórcami – Iloną Trybułą, Renatą Piotrowską, Jackiem Owczarkiem – oraz poemat improwizatora Julyena Hamilton Głosy chwytają głosy – krzycząc. TEATR POLSKA Dobiegła końca kolejna edycja programu Teatr Polska. Reportaż Konrada Szczebiota Królik w podróży służbowej opisuje gościnne przedstawienia Białostockiego Teatru Lalek. Objazd jest niezła przygodą. SCENOGRAFIA Myślenie o scenografii zmienia się. Dlatego też w marcowym TEATRZE Hanna Baltyn zastanawia się nad nowymi trendami we współczesnej scenografii. Natomiast Boris Kudlička, kurator Praskiego Quadrienalle Scenografii, prezentuje założenia tegorocznego edycji – słynna impreza ulegnie ogromnej przemianie. SPONSOR POLSKI Sponsor nie zastąpi publicznych dotacji, ale jego finanse mogą pomóc. Nowoczesny sponsoring to już nie tylko reklama za pieniądze – to partnerstwo. Kamila Lewandowska opisuje sytuację sponsoringu w Polsce oraz ciekawe praktyki i badania zagraniczne. Julia Rowntree, długoletnia współtwórczyni festiwalu LIFT w Londynie – opowiada o tworzeniu relacji między kulturą a biznesem. Ponadto Jolanta Kowalska o polskiej religijności na scenie Michał Mizera o ostatniej premierze Petera Brooka Agnieszka Uścińska o warszawskim Festiwalu Sztuka Monologu Informacja własna