Książka TWÓRCZY PROCES REŻYSERII. Jak pracowałam z teatrem studyjnym jest skierowana do pedagogów i słuchaczy różnych typów szkół teatralnych, kursów i warsztatów reżyserii oraz do młodych reżyserów; także do pedagogów i instruktorów teatralnych pracujących z amatorami.
Ilu miała kochanków? Czy za pomocą tabletek usypiała męża, by móc się spotykać z innymi mężczyznami? Czy jako wdowa leżała krzyżem w kościele?
Książka ta jest próbą przywołania czasów, w których niezwykła osobowość Ireny Delmar błyszczała na emigracyjnej scenie Londynu. Jest to opowieść o artystce, która odpowiadała na potrzeby i wyzwania czasu.
Michael J. Fox znany jest całemu światu jako Marty McFly, nastoletni pomocnik doktora Browna z „Powrotu do przyszłości”.
Ta książka mogłaby nosić tytuł Człowiek teatru. Tak samo jak napisana przez Zygmunta Hübnera biografia Wojciecha Bogusławskiego i jak nagroda imienia Hübnera, wręczana dziś artystom, którzy mogą być uważani za spadkobierców jego myślenia o teatrze.
Polski muzykolog Ludwik Bronarski nie jest postacią zupełnie zapomnianą, choć dziś może zbyt rzadko przywoływaną w dyskursach naukowych. Jako autor jednej z fundamentalnych monografii chopinowskich – Harmoniki Chopina (Warszawa 1935) – wszedł do ścisłego grona twórców polskiej chopinologii i najważniejszych chopinologów swojej generacji w Europie.
Kto mógł przewidzieć, że kapitalistyczny dobrobyt zniewoli ludzkie umysły i dusze skuteczniej niż komunistyczny niedostatek? Że wirtualna rzeczywistość zastąpi żywy świat?