Rimini Protokoll. Na tropie codzienności

Wydawnictwo:

ISBN/ISSN: 978-83-62574-46-9
Miejsce wydania: Kraków
Rok wydania: 2011
Liczba stron: 240
Oprawa: broszura

50,00 zł

więcej mniej

Wojna, gospodarka globalna, kapitalizm, bezrobocie, stosunek do starości, umierania, śmierci – takie tematy podejmuje Rimini Protokoll. Konfrontuje dokumenty z doświadczeniami subiektywnymi, łączy społeczne z indywidualnym, poszerza banki danych o percepcję jednostki, wspierając tym samym racje konkretnych ludzi przeciwko politycznym systemom. Haug, Kaegi i Wetzel unikają jednoznacznych tez, odniesień i poglądów. Nie tyle jednak robią teatr polityczny, ile – po swojemu naśladując Godarda – robią teatr politycznie.

Starsze panie, nastolatki, bezrobotni kontrolerzy ruchu lotniczego, przegrani kandydaci na burmistrza, żołnierze z Wietnamu, mówcy pogrzebowi, kierowcy tirów, adwokaci, pracownicy Call Center, policjanci – wszyscy ci „prawdziwi ludzie” to rozpoznawalny znak teatru Rimini Protokoll. Właśnie oni jako eksperci (nie zaś jako amatorzy) zajmują samo centrum każdej inscenizacji, tworzą przedstawienie swoimi opowieściami, zawodową i pozazawodową wiedzą i niewiedzą, swoimi doświadczeniami i osobowościami.

• • •

Miriam Dreysse jest profesorem teatrologii na Universität der Künste w Berlinie. W latach 1997-2007 prowadziła zajęcia z zakresu teatru i performansu w Instytucie Teatrologii Stosowanej w Giessen. Autorka wielu publikacji z zakresu szeroko pojętego współczesnego teatru i perfomansu, a także dotyczących kwestii gender w teatrze, performansie i kulturze popularnej.

Florian Malzacher od 2006 roku pełni funkcję naczelnego dramaturga i kuratora festiwalu steirischer herbst, zaś od 2013 roku przejmie rolę kierownika artystycznego biennale teatralnego Impulse. Publikuje w gazetach i specjalistycznych czasopismach. Założyciel kolektywu kuratorskiego Unfriendly Takeover we Frankfurcie. Jako dramaturg współpracuje m.in. z Rimini Protokoll, duetem Stefan Kaegi & Lola Arias i grupą Nature Theater of Oklahoma. Współredaktor takich książek, jak Not Even a Game Anymore. Das Theater von Forced Entertainment (2004) czy Curating Performing Arts (2010). Mieszka w Berlinie i Grazu.

www.ha.art.pl