Media alternatywne

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

ISBN/ISSN: 978-83-233-3241-1
Rok wydania: 2012
Liczba stron: 227
Dostępność: zapas wyczerpany

41,00 zł

więcej mniej

Podręcznik Media alternatywne przedstawia zagadnienia związane z powstawaniem, funkcjonowaniem, a także oddziaływaniem mediów alternatywnych jako nowego sposobu komunikowania w odmienionej przez rozwój technologii przestrzeni medialnej. Wykorzystano tu teoretyczne ujęcia służące do badania mediów alternatywnych zobrazowane dodatkowo analizą studiów przypadku. Autorzy odpowiadają na kluczowe pytania: * Czym są media alternatywne? * Jaką rolę odgrywają media alternatywne w pluralistycznych, demokratycznych społeczeństwach? * Jakie są podobieństwa i różnice między mediami alternatywnymi, wspólnotowymi, mediami społeczeństwa obywatelskiego i mediami rizomatycznymi? * Jak media alternatywne działają w praktyce? Media alternatywne to wartościowa lektura dla studentów medioznawstwa, dziennikarstwa i komunikacji, badaczy, naukowców oraz dziennikarzy. Olga Guedes Bailey jest wykładowcą w Institute of Cultural Analysis w Nottingham Trent University w Wielkiej Brytanii. Bart Cammaerts prowadzi wykłady z zakresu mediów, obywatelstwa i demokracji w Departamencie Mediów i Komunikacji London School of Economics and Political Science, University of London. Nico Carpentier pracuje w Departamencie Studiów nad Komunikacją Vrije Universiteit Brussel i Katholieke Universiteit Brussel w Belgii.

Źródło: www.wuj.pl