Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Wiesław Rzońca, Wstęp
I. FREDRO NA SCENIE HISTORII
Mieczysław Inglot, Dwieście lat trudnej recepcji – życie po życiu Aleksandra Fredry
Marian Ursel, Fredro w roku 2013. Znany czy nieznany?
II. FREDRO I TEATR
Anna Kuligowska‐Korzeniewska, Jedyna „sztuka” w twórczości Aleksandra Fredry: Wychowanka
Patryk Kencki, „Wszyscy razem grać będziemy”. Metateatralność w komediach Aleksandra Fredry
Maria Makaruk, Śluby panieńskie w reżyserii Jana Englerta. Najpiękniejsza komedia o miłości?
III. FREDRO W KONTEKŚCIE ROMANTYZMU POLSKIEGO
Ewa Hoffmann‐Piotrowska, Czy Fredro chciał pisać jak romantyk?
IV. ROMANTYZM FREDRY W WYMIARZE PŁCI KULTUROWEJ
Andrzej Fabianowski, Strajk miłosny w Ślubach panieńskich czyli komizm Lizystraty
Wiesław Rzońca, Fredry kobieta i mężczyzna w czasach gender
V. ZAPISKI STARUCHA JAKO MEDIUM FREDROWSKIE
Dorota Plucińska, Lakonizm i komizm – o Zapiskach starucha Aleksandra Fredry
Anna Krasuska, Komizm Zapisków starucha Aleksandra Fredry w świetle Norwidowego „pamiętnika artysty”
VI. KOMIZM FREDROWSKI W PERSPEKTYWIE KOMPARATYSTYKI
Karol Samsel, Joseph Conrad i Aleksander Fredro. Inspiracja i paralele – na podstawie problematyki Trzy po trzy
Agata Balsamo, Fredro skarnawalizowany? Odludki i poeta na tle teorii karnawału Michaiła Bachtina
VII. FREDRO I „FREDRYŚCI” W ŚWIETLE KRYTYKI
Iwona E. Rusek, Fredro Tadeusza Boya‐Żeleńskiego
Karol Samsel, Posłowie
Indeks nazwisk