Prima la musica e poi le parole. Szkice o operze

Wydawnictwo: Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów

ISBN/ISSN: 978-83-60929-31-5
Rok wydania: 2012
Liczba stron: 244

32,00 zł

więcej mniej


Przedmowa    
Andrzej Wolański: Opera i dramat muzyczny w kontekście ogólnej teorii dramatu
Wiesław Bednarek: Recepcja jako faza dekodowania w spektaklu operowym postrzeganym przez pryzmat aktu komunikacji społecznej
Małgorzata Grajter: Fidelio Beethovena – prawda czy fikcja, czyli kim naprawdę była Leonora?    
Aleksandra Bubicz-Mojsa: Śpiewak w służbie prawdy scenicznej w nowym stylu mozartowskim  – dramma per musica –  w oparciu o główne postacie sopranowe Czarodziejskiego fletu W. A. Mozarta
Agnieszka Kurowska: Recytatyw accompagnato  jako forma wokalnej wypowiedzi  w operach W.  A. Mozarta
Iwona Kowalkowska: Kobieta o kobietach w operach W. A. Mozarta  Monika Fedyk-Klimaszewska: Gaetano Donizetti – Anna Bolena. Trudności wykonawcze mezzosopranowej partii Jane Seymour
Ziemowit Wojtczak: Z dziejów Carmen Georgesa Bizeta    
Izabela Jeżowska: Porgy and Bess George’a Gershwina  jako dojrzała synergiczna folk-opera    
Monika Kolasa-Hladíková: Opery Bohuslava Martinů. Droga twórcza  od modernizmu do mistycyzmu
Bożena Hanna Wagner: Opera w Polsce – dawniej i dziś    
Marek Głowacki: Różnice w wykonawstwie dzieł muzyki oratoryjno-kantatowej w nagraniach współczesnych  i sprzed 70. laty na podstawie Pasji wg św. Mateusza BWV 244 J. S. Bacha
Autorzy Tekstów
Indeks osób    
Summary    
Dodatek A – Programy sesji, konferencji i koncertów towarzyszących
Dodatek B – Sesja w obiektywie