Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Przedmowa
Andrzej Wolański: Opera i dramat muzyczny w kontekście ogólnej teorii dramatu
Wiesław Bednarek: Recepcja jako faza dekodowania w spektaklu operowym postrzeganym przez pryzmat aktu komunikacji społecznej
Małgorzata Grajter: Fidelio Beethovena – prawda czy fikcja, czyli kim naprawdę była Leonora?
Aleksandra Bubicz-Mojsa: Śpiewak w służbie prawdy scenicznej w nowym stylu mozartowskim – dramma per musica – w oparciu o główne postacie sopranowe Czarodziejskiego fletu W. A. Mozarta
Agnieszka Kurowska: Recytatyw accompagnato jako forma wokalnej wypowiedzi w operach W. A. Mozarta
Iwona Kowalkowska: Kobieta o kobietach w operach W. A. Mozarta Monika Fedyk-Klimaszewska: Gaetano Donizetti – Anna Bolena. Trudności wykonawcze mezzosopranowej partii Jane Seymour
Ziemowit Wojtczak: Z dziejów Carmen Georgesa Bizeta
Izabela Jeżowska: Porgy and Bess George’a Gershwina jako dojrzała synergiczna folk-opera
Monika Kolasa-Hladíková: Opery Bohuslava Martinů. Droga twórcza od modernizmu do mistycyzmu
Bożena Hanna Wagner: Opera w Polsce – dawniej i dziś
Marek Głowacki: Różnice w wykonawstwie dzieł muzyki oratoryjno-kantatowej w nagraniach współczesnych i sprzed 70. laty na podstawie Pasji wg św. Mateusza BWV 244 J. S. Bacha
Autorzy Tekstów
Indeks osób
Summary
Dodatek A – Programy sesji, konferencji i koncertów towarzyszących
Dodatek B – Sesja w obiektywie