Codzienność, performatywność, demokracja

Wydawnictwo: Katedra

ISBN/ISSN: 978-83-63434-40-3
Rok wydania: 2015
Liczba stron: 370
Oprawa: miękka
Dostępność: dostępna (wysyłka do 3 dni)

Codzienność, performatywność, demokracja, Pedagogika wobec norm życiowych i problematyki nienormatywności.

Czytaj więcej

35,00 zł

więcej mniej

- Posthumanizm
- Gender studies
- Nienormatywność

`Tom ten jest osadzony w nurcie interdyscyplinarnych badań przecinających pola socjologii, pedagogiki, antropologii kulturowej i filozofii. Osią spinającą przedstawione analizy są nie tylko kategorie sygnalizowane w tytule monografii, tj. problematyka normy, performatywności, codzienności i ich politycznych kontekstów, ale także osadzenie na epistemologicznym tle rozwijanym we współczesnych studiach społecznych i humanistycznych za sprawą poststrukturalnego przełomu i jego przekroczenia w postaci poszukiwania podmiotu oporu oraz wyłonienia się podejścia konstruktywistycznego w obszarze studiów społecznych, wraz z jego aktualnymi - krytycznymi - rekonfiguracjami`.
prof. Astrid Męczkowska-Christiansen

Poszczególnym autorskim projektom badawczym, których wyniki są relacjonowane w tej pracy, przyświecało założenie zwyczajności kultury jako całości sposobu życia oraz aktywnej, twórczej zdolności ludzi do konstruowania kulturowych znaczeń i tożsamości. Kultura, w poszczególnych empirycznych odsłonach, oznacza rzeczywisty, ugruntowany, ale i gwałtownie zmieniający się teren praktyk, reprezentacji i zwyczajów badanych grup społecznych i osób oraz form wiedzy, które zakorzeniają się w ich życiu codziennym i uczestniczą w jego kształtowaniu. Poszczególne projekty badawcze odsłoniły znaczeniotwórcze praktyki nadawania sensów i reorganizacji światów społecznych, w których to praktykach uwidocznia się społeczna zmiana`.
prof. Jan Papież