Ten produkt nie występuje już w magazynie
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Spis treści:
Anna Straszewska, Wstęp
Część I: Sztuka stroju
Dorota Morawetz, Zmieniający się wizerunek krawca. Od anonimowego rzemieślnika do gwiazdora
Aleksandra Jatczak, Moda jako sztuka. O aspektach, które w 2. połowie XX wieku sprawiły, iż w elementach mody dostrzeżono komunikaty artystyczne
Gabriela Juranek, Z antykizującego portretu na paryskie bulwary. O genezie „robe en chemise”
Małgorzata Możdżyńska-Nawotka, „Styl trubadurów” i historyzm w modzie kobiecej w Polsce końca XVIII i 1. połowy XIX wieku
Anna Antonowicz, Sztuka przeciw modzie: debata dekoracyjna a wiktoriańska reforma stroju kobiecego
Grażyna Bobilewicz, Ubiór awangardy rosyjskiej jako forma manifestacji artystycznej
Część II: Strój w sztuce
Beata Biedrońska-Słota, Korespondencja mody i sztuki
Anna Wyszyńska, Orientalny czy orientalizujący? Uwagi o recepcji ubiorów wschodnich w sztuce europejskiej XV wieku
Julia Krajcarz, Symbolika turbanu i innych elementów stroju derwiszów w tradycji bractw sufickich
Leszek Rościszewski, Mundur w kwiatki – niezwykły portret księcia Hieronima Floriana Radziwiłła, ok. 1746 roku
Magdalena Bialic, O grupie XVIII-wiecznych portretów dam polskich w strojach „à la van Dyck”
Anna Straszewska, Kostiumowy spektakl. O ubiorze historycznym w twórczości Hansa Makarta
Anna Lebet-Minakowska, Czy obraz nie kłamie? Strój żydowski ze zbiorów muzealnych w świetle malarstwa i grafiki
Agnieszka Świętosławska, Costumes Polonais. Albumy graficzne z przedstawieniami polskich strojów ludowych z 1. połowy XIX wieku
Marta Kargól, Malarka, dama, feministka. Funkcje stroju w autoportretach wybranych artystek europejskich i amerykańskich aktywnych w latach 1870–1939
Anna Dzierżyc-Horniak, Między widocznym a ukrytym, w zapomnieniu i w pamięci. Ubranie w taktykach wybranych artystów polskich
Magdalena Furmanik-Kowalska, Ubiór w instalacjach artystów chińskich
Joanna Wasilewska, Ubiory w kolekcji Muzeum Azji i Pacyfiku
Trzeci zeszyt Dialogu Puzyny poświęcony jest projektom, których rezultaty nie dają się do końca przewidzieć, posunięciom, które do pewnego stopnia opierają się skrupulatnemu planowaniu, logice prostych następstw.