Brak produktów
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Zamiast wstępu. Dlaczego postmodernizm? . 5
część i
Tematy, motywy, interpretacje i reinterpretacje
Leszek Libera, Dzieci Słowackiego. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
Marta Ruszczyńska, Słowiańszczyzna, czyli zapomniana historia w dramatach Słowackiego. . 37
Agnieszka Palicka, Różne oblicza kobiecości na scenie teatru świata – odmienność bohaterek „Kordiana”, „Balladyny”, „Fantazego” . 55
Jakub Rawski, Balladyna w męskim świecie. Próba lektury dramatu Juliusza Słowackiego w perspektywie gender. . 71
część ii
Konteksty i intertekstualne dyskursy
Jakub Rawski, Wampiryczny kochanek „orientalnej Karusi”, czyli „Arab” Juliusza Słowackiego wobec „Romantyczności” Adama Mickiewicza. . 83
Aneta Narolska, U źródeł fabularnych pomysłów? Słowackiego „W Szwajcarii” wobec „Don Juana” Byrona. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93
Iwona Gosik-Kapelińska, Święci kapłani na obronnych murach – literackie kreacje księdza Marka Jandołowicza z dramatu Juliusza Słowackiego i paulina Augustyna Kordeckiego z dramatu Józefa Szujskiego. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109
Krystian Saja, „Dzięki Ci Panie, że widzę”. Juliusz Słowacki w filozofii Stanisława Brzozowskiego. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119
Katarzyna Westermark, Model procesu sądowego w dramacie „Samuel Zborowski” Juliusza Słowackiego. . 139
Anna Kaczmar, Czy Słowacki natchnął mordercę? Kilka uwag o „Julu” Pawła Goźlińskiego. . 155
Indeks osób. 171