Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Monografia poświęcona ekranom w ich rozlicznych związkach z kulturą – głównie audiowizualną – uwzględniająca praktyki kina, telewizji i wideo. Analiza efektów spotkania technologii cyfrowych z hipertekstualnymi i hipermedialnymi narracjami współczesności (twórczość Wima Wendersa, Petera Greenewaya, ale także gry komputerowe). Posiłkując się pracami szczególnie Wima Wendersa, Autor ukazuje kulturowo-miedialne efekty awansu ekranów we współczesnej audiowizji. Niezwykle oryginalna i nowoczesna propozycja, próbująca odpowiedzieć na newralgiczne pytania, dotyczące stanu kultury przełomu wieków. SPIS TREŚCI WPROWADZENIE 1. MOBILIZACJE WIDZENIA Film w poszukiwaniu mediów Ekranizowanie czasoprzestrzeni Niesforne obrazy 2. DESIGN WIDZIALNOŚCI od pigmentu do interfejsu Intermedialność estetycznie Gesty wideo 3. WIMA WENDERSA OBLICZA MEDIÓW Widzieć widzenie Logika widzialności Design miast ZAKOŃCZENIE