Tematem książki jest film pasyjny rozumiany jako subgatunek czy odmiana gatunkowa kina biblijnego, w tym jego geneza, korpus tzw. kanonicznych filmów do niego należących, a także produkcje sytuujące się na jego peryferiach bądź też na pograniczu fikcjonalno-dokumentalnym dotyczącym rodzajów filmowych.
JAK RODZĄ SIĘ SERIALE I FILMY, KTÓRE PRZYKUWAJĄ WIDZÓW DO EKRANÓW? TWÓRCA GŁOŚNYCH I NAGRADZANYCH „25 LAT NIEWINNOŚCI”, „ROJSTA”, „WIELKIEJ WODY” I „HEWELIUSZA” ZDRADZA KULISY SWOICH PRODUKCJI.
„Cyk, cyk, cyka zegar, wybija moje sekundy i godziny. Wiem, że nie będę tu, na tym jedynym ze znanych mi światów, przez wieczność. Że moje dni są policzone. Więc w obliczu mijającego czasu mam potrzebę podzielenia się swoją historią w nadziei, że może dodać komuś sił, wiary w siebie, że dzięki niej ktoś poczuje się mniej samotny albo że chociaż kogoś...
Kolejne wydanie książki Barbary Osterloff Pejzaż. Rozmowy z Mają Komorowską dawne i nowe, z nowym wstępem autorki i uzupełnionym kalendarium, zawierającym noty o rolach teatralnych i filmowych, spotkaniach autorskich, nagrodach i innych ważnych wydarzeniach składających się na biografię wybitnej aktorki.
Mira Michałowska, z domu Zandel (1914–2007) – polska pisarka, dziennikarka, satyryczka i tłumaczka literatury amerykańskiej, m.in. Ernesta Hemingwaya, Sylvii Plath, George’a Bernarda Shawa czy Joan Didion. Na podstawie jej książki powstał kultowy dla kilku pokoleń serial Wojna domowa.