Rozrywka w mediach

Wydawnictwo: Primum Verbum

ISBN/ISSN: 978-83-62157-69-3
Rok wydania: 2012
Liczba stron: 344

Wstęp 

PRASA

Katarzyna Burska

„Zielona zaraza”, „pałeczka grozy”, „choroba wściekłych warzyw” – między informacją a rozrywką, czyli różne sposoby opisywania tego samego wydarzenia w prasie

Daria Domarańczyk

Początki rozrywki w polskich czasopismach kobiecych przełomu XIX i XX wieku

w świetle wybranych tytułów prasowych

RADIO

Karolina Albińska

Oswoić starość w dobie kultu młodości. Między radiową rozrywką a edukacją, czyli o słuchowisku w objęciach edutainment? 

Paulina Czarnek

Realizacja funkcji rozrywkowej na przykładzie wybranej pozycji z ramówki sformatowanej rozgłośni radiowej 

Aleksandra Duda

Ośmieszanie w wybranych felietonach Tomasza Olbratowskiego

Agnieszka Garcarek

Audycje rozrywkowe w radiu RMF FM

Mateusz Szymon Gaze

Frazematyka jako źródło budowania komizmu językowego w felietonach Tomasza Olbratowskiego 

Anna Maćkowiak

O sposobach istnienia satyry i satyryczności na antenie. Prolegomena do przyszłej syntezy 

Juliusz Mroziński

Rozrywka czy jeszcze publicystyka? Funkcja ludyczna a opiniotwórcza w lokalnych mediach na przykładzie Radia Strefa FM 

TELEWIZJA

Agnieszka Barczyk

Rzecz o (info)rozrywce, czyli analiza ramówki Polsatu według „teorii gier i zabaw” Rogera Caillois 

Klaudia Bączyk

Ogłupianie? Homo videns a współczesne programy rozrywkowe

Anna Chrupczalska-Laskowska

Wpływ rozrywki na postać gatunkową telewizyjnej prognozy pogody

Joanna Ginter

„W domu starców też nie próżnuje”. O rozrywkach seniorów w reklamach telewizyjnych z lat 2007–2009

Andrzej Grabarczuk

Infotainment w amerykańskiej telewizji

Małgorzata Major

Wpływ amerykańskiej produkcji telewizyjnej na polskich użytkowników Internetu. O tym, jak serialowe hity telewizji ogólnodostępnych i kablowych zrewolucjonizowały życie najmłodszych odbiorców sztuk audiowizualnych (na przykładzie serwisu internetowego Agory: www.popcorner.pl) 

Marta Nowakowska

Obraz osoby chorej psychicznie w serialu „SKINS” 

Karolina Orzech

Eurowizja jako widowisko medialne

Wiktor Piątkowski

Telewizja rozrywkowa jako przykład realizacji strategii marketingu zróżnicowanego, opartego na segmentacji rynku telewizyjnego

Aneta Strzelecka

Mariolka na lekcji języka polskiego jako obcego, czyli wykorzystanie skeczu kabaretowego na zajęciach z cudzoziemcami 

Małgorzata Szatan

Politainment, czyli jak media przekształcają politykę w spektakl (na przykładzie parlamentarnej kampanii wyborczej 2011) 

Przybysława Tomiczek

Polacy mają talent… O istocie rozrywki medialnej dla człowieka XXI wieku

Jarosław Wasik

Jak telewizja publiczna morduje polskie festiwale muzyczne

Sandra Wawrzyniak-Kowalska

Przekaz medialny skierowany do dzieci w wieku przedszkolnym

Ewelina Wąs

Taniec w programach telewizyjnych

Agata Zadykowicz

Gender w mediach – kulturowe konwencje płciowe jako sprawdzone źródło humoru

INTERNET

Sandra Kmieciak

Obecność zapośredniczona. Zjawisko teatru internetowego

Paweł Kozłowski

Polscy celebryci/celeneci – Krzysztof Kononowicz, Luntek, Hardkorowy Koksu

Katarzyna Miska, Agnieszka Musolf-Parol

Portale społecznościowe – forma współczesnej rozrywki

Katarzyna Ososińska

Rozrywka dobrze się sprzedaje, czyli jak portale internetowe przyciągają odbiorców

Justyna Rybka

Kolportaż ukrytych pragnień – sexting

Anna Szumacher

„Dowcipnie, ironicznie i prawdziwie o rzeczach niekoniecznie ważnych” – Demotywatory.pl jako przykład współczesnego internetowego serwisu rozrywkowego

Magdalena Tomczak

Rozrywkowa funkcja wypowiedzi na Facebooku – analiza wybranych przykładów

Anna Wasilewska-Stawiak, Agnieszka Kuziora

Shockvertising w reklamie współczesnej – na przykładach prowokacyjnych kampanii z udziałem kobiet

Klienci kupili również