Kinematograf o sobie to pierwsza monografia poświęcona tropom autotematycznym w polskim kinie.
Przedmiotem książki jest rekonstrukcja i analiza poglądów na temat sztuki zawartych w publikacjach Antoniego Sygietyńskiego – najbardziej wszechstronnego, płodnego i nowatorskiego pisarza ostatniej ćwierci XIX wieku w kulturze polskiej zajmującego się sztuką.
Recenzowana książka to tekst oryginalny i wartościowy, oparty na solidnym, bogatym w informacje materiale empirycznym, a przede wszystkim zawierający niezwykle kompleksową rekonstrukcję procesów tworzenia oraz realizacji polityki kulturalnej w Polsce.
Efektem refleksji metodologicznej jest wypracowanie rozumienia podstawowych pojęć. Humor (za Januszem Sikorskim) został zdefiniowany jako kulturowa wrażliwość na potencjał i przejawy śmieszności.
Oto próba odczytania fragmentu historii kinematografii środkowoeuropejskiej za pomocą pojęć wyprowadzonych z praktyki myślenia kinem.
Książeczka Między niebem a ziemią stanowi wybór fragmentów z trzech książek prozatorskich Jerzego Limona: debiutanckiej Münchhauseniady (1980), Wieloryba (1998) i Koncertu Wielkiej Niedźwiedzicy (1999).
Nie mogę wyjść z podziwu dla Gdańskich śladów Szekspira – dwujęzycznego wydawnictwa poświęconego Danielowi Chodowieckiemu i profesorowi Jerzemu Limonowi. Pierwszy był utalentowanym i cenionym rysownikiem, drugi znakomitym filologiem angielskim, historykiem i teoretykiem teatru.
Książka przedstawia studium nieznanych dramatów z początków XX wieku o tematyce pasyjnej. Analizuje się w niej zawartość materiału biblijnego, jego przekształcenia, z odniesieniami o charakterze filologicznym w zakresie przekładu archetekstu biblijnego.
O książce pt. Teatr żydowski w Gdańsku 1876–1968 można powiedzieć, że jest to od dawna oczekiwane dzieło życia Autora, poprzedzone kilkoma artykułami zapowiadającymi całościowe opracowanie tematu.