Dramat obcy w Polsce w XIX i XX wieku

Wydawnictwo: Wydawnictwo KUL

ISBN/ISSN: 83-7363-177-1
Rok wydania: 2004
Liczba stron: 414
Dostępność: od 1 do 2 tygodni

SPIS TREŚCI OD REDAKCJI Jan Michalik Dramaturgia niemiecka w repertuarze Stanisława Koźmiana Agnieszka Marszalek Włosi we Lwowie. Recepcja dramatu włoskiego w teatrze Skarbkowskim Anna Kuligowska-Korzeniewska Polska Szulamis. Dramat żydowski na scenach polskich na przełomie XIX i XX wieku Mirosława Kozłowska "Swoi" i "obcy". Dramat żydowski na polskich scenach w Wilnie 1906-1940 Wieńczysław A. Niemirowski Niemiecki Teatr Miejski w Lublinie w latach 1941-1944 Wojciech Kaczmarek Krytyka i dramat francuski w programach i dyskusjach Młodej Polski Marie-Josephine Whitaker Polakiewicz Wzniosłość, ryzyko i realizm w teatrze Claudela: trzy polskie postacie Jan Brodal Miłość i śmierć - kilka uwag o twórczości literackiej Dagny Juel-Przybyszewskiej Diana Poskuta-Włodek Teatr w źrenicy oka. Wpływ dramaturgii ekspresjonistycznej na krakowskie inscenizacje w latach dwudziestych Wioletta Sajkiewicz Zamknięte światy. Dramaturgia austriacka w twórczości Krystiana Lupy Michał Lachman Postać, spektakl, słowo - czyli o bohaterach Sarah Kane i Marka Ravenhilla Bolesław Taborski Szekspir w twórczości polskiego poety (autoprezentacja) Jan Ciechowicz Moce i słabości polskiej komparatystyki teatralnej Ewa Wąchocka Milczenie w dwudziestowiecznym dramacie Lidia Czartoryska-Górska Współczesne obcojęzyczne dramaty o dojrzewaniu - w kulturze polskiej Andrzej Nils Uggla Mistrz Olof Augusta Strindberga w Szwecji i w Polsce Lech Sokół Peer Gynt w teatrze polskim (1904-1997) Anna Tylkowska Uwagi o recepcji teatralnej Życia snem Calderona de la Barca Marek Piekut Współczesna komedia francuska w teatrze krakowskim w latach 1865-1885 i jej wpływ na styl gry aktorskiej Anna Podstawka Od teatru monumentalnego do internetu. Polska recepcja Naszego miasta Thorntona Wildera Izabela Brodzińska Wczesne dramaty Ionesco w recepcji polskiego teatru Joanna Michalczuk Okruchy prawdy pod skorupą słowa. Z recepcji Dozorcy Harolda Pintera na polskiej scenie Barbara Maresz Dramat obcy w lwowskich zbiorach teatralnych - czyli zapomniane szlagiery albo "motłoch repertuarowy" Dariusz Kosiński Między wniebowzięciem a majaczeniem - kilka uwag o polskich prapremierach Hanusi Gerharta Hauptmanna Elżbieta Nowicka Drama czarodziejska w Polsce. Rekonesans Alina Borkowska Traviata w przekładzie Jana Chęcińskiego - czyli o operze "udomowionej" *** In memoriam Wojciech Kaczmarek Ksiądz Profesor Marian Lewko (1936-2002) - salezjanin, teatrolog, pedagog Indeks osób

Źródło: www.wydawnictwokul.lublin.pl

Klienci kupili również