Teatr lalek 1/107/2012

Wydawnictwo: Polski ośrodek lalkarski POLUNIMA

Rok wydania: 2012
Liczba stron: 51
Dostępność: zapas wyczerpany



Spis treści



Od redakcji / From the Editors – Lucyna Kozień, Jacques Trudeau

Być lalkarzem: konieczność – pasja – zawód / Being a Puppeteer: Necessity – Passion – Profession – Marek Waszkiel

Być lalkarzem – dzisiaj / Becoming A Puppeteer Today – Lucile Bodson

Rozkwit kształcenia zawodowego / Heyday of Vocational Training – Marthe Adam

Jak rodzą się lalki / Giving Birth to Puppet-Figures – Greta Bruggeman

Tworzyć, ucząc / Creating through Teaching – Philippe Genty

Niezależność lalki / Independence of The Puppet – Nikolina Georgiewa

Moje wyznanie / A personal account – Nicolas Gousseff

A posteriori”/ ‘A posteriori’ – Claire Heggen

Dążenia... / Aspirations… – Josef Krofta

Krucha dziedzina bytu / Fragile Domain – Rusłan Kudaszow

Lalkarski sposób myślenia / Puppet Way of Thinking – Lenart Andras

Dusza lalki / Soul of the Puppett – Edi Majaron

O roli techniki / The Role of Technique – Fabrizio Montecchi

Technika i intuicja / Technique or Intuition – Stephen Mottram

Metodologia rosyjskiej teatralnej szkoły lalkarzy / Methodology of The Russian School of Theatre

for Puppeteers – Nikołaj P. Naumow

Jaka szkoła – dla jakiego teatru? / What Kind of School – For What Kind of Theatre? – Margareta Niculescu

Relacje z lalką / Relationships with the Puppet – Alain Recoing

Gdzie się nauczę urzeczywistniać swój sen? / Where Will I Learn To Materialize My Dream? – Joan Baixas

Być lalkarzem – motywacje najmłodszych artystów / Be A Puppeteer – The Motivations of Young Artists

Noty o autorach

Lista szkół / List of Schools

 

polsko-angielska wersja językowa


Na okładce :

Bruno Schneider, ATB Białystok Ł. Puczko

Wewnętrzne strony okładki

Salwator Dali, ATB Białystok P. Siejwa

Piti Pą Tą, ATB Białystok Ł. Puczko

Proj. graf. I i IV str. okładki Krzysztof Rumowski